En honungsslungad linjedomare

Jag är helt dålig på att blogga för tillfället känner jag ! Men det har varit fullt ställ, med fest och jobb.

Kan ju bara säga att inflyttningsfesten i fredags var jävligt trevlig ! Det är ju alltid segt i början, men sen... Hojojoj. Efter nåt glas vin då är man ju igång, man surrar om diverse saker, det blir ju-jutsu i köket och en jävla massa cigg på balkongen.
Sen blir det ju alltid olika 'grupper'. Och man går emellan alla grupper för att se om det händer något roligare där. Om dom har bytt samtalsämne från förra gången man var där, eller om dom har tagit fram nån ny sorts alkoholhaltig dryck eller dylikt. Det blir fan alltid så. Fast. Undrar om alla är den som 'går runt' till alla olika 'grupper' eller om det bara är jag. Man tycker ju att det är samma personer som sitter i varje grupp varenda gång. Men vad vet jag liksom, man är ju full och det.

Ska nog iallafall försöka berätta lite om helgen då.

I fredags så var det ju denna festen. Jag och Sarah gick och handlade diverse grejer. Vi hade sagt till alla att dom kunde komma till typ 19.00. Vi hade bjudit rätt många men det var bara fler och fler som inte kunde komma.

  • Jonnie
  • Adde
  • Ellinor
  • Sanna
  • Jonathan
  • Mikaela
  • Mikaela 2
De kom inte, kan hända att jag har glömt någon. (Jag har ett väldigt dåligt minne, på riktigt)

Efter att vi hade handlat så gick vi hem och kirrade snittar dom vi skulle ha och liksom bjuda på, man blir ju rätt hungrig när man hinkar, och snittar är ju trevligt. Det blev med ost och skinka och några med skagenröra.

Vid 18.30 plingar det på dörren, det var dom där törstiga jävlarna. Johan och Mattias (min äldsta bror och min typ... halvkusin?)

Sen var Sarahs kompis och från Norrköping och hennes kille (Sara och Daniel) på väg hit också. Grejen var att dom skulle på Avril Lavigne konserten på lördagen och frågade ifall dom fick sova här fre-lör, sen att det var ferre det var ju bara ett plus!
Iallafall, de kom vid 19.00 sen.
När dom hade kommit så gick vi ner på Puben för att nagga. Varken jag, Sarah, Sara eller Daniel hade typ naggat något så. Vi gick dit + Johan och Mattias också.
När vi satt där kom Ida och Mogge också. Plus Marley, Sannas son. De var barnvakt för att Sanna skulle bort och det var därför hon inte kunde komma.

Sen gick vi upp till oss. Tillslut var det människor i lyan. Jag ska försöka komma ihåg.

  • Jag
  • Sarah
  • Johan
  • Mattias
  • Sara
  • Daniel
  • Ida
  • Mogge
  • Marley
  • Jennie
  • Johan
  • Linn
  • Lina
  • Micke
  • Jessica
  • Martin
Jag tror inte att jag glömde någon nu. Det var precis lagom med folk faktiskt. Inte för många och inte för få.

Vi härjade här tills klockan var 23.20 typ, sen drog vi till TG. Tog bussen ner ba. Fast jag tror inte att alla följde med.

Det tog ett tag för mig och Sara (utan H, det är VÄLDIGT stort överflöd på tjejer som heter Sara nu asså !) att komma till TG vi var ju tvugna att fjöla innan. Asså det gjorde ont, så illa var det. Sen skulle vi ju typ kolla på allt och diverse. Men tillslut kom vi fram !
Rätt mycket folk. Fast jag surrade ju på som satan. VARFÖR I HELVETE GÖR MAN DET ?!
Jag sitter någon dag innan och skriver i bloggen att man gör det hit och dit, och man VET om det. Men varför ? Man surrar ju med dom mest otippade människorna som man aldrig skulle ha pratat med innan. Bara för att man har druckit några glas vin och bärs liksom. Hur gåre ? Men det var ju kul iallafall.

Sen sumpade ju jag min mobil, trodde jag. Rev ut HELA innehållet i min väska, och den låg i min sminkväska ba.
Sen var det slut och vi skulle ta taxi hem. En viss person skulle ju ta med sig ölen ut, så han la den i min väska. Ett glas ba. Tänkte inte mer på det, sen när jag kom ut och kikade i väskan så LÅG ju den ner. Och det rann om hela väskan. Jag ba nääääeeee.
Tyckte bara att det var halvjobbigt och sa "Min väska kissar". Då hörde jag någon brud upprepa det jag sa, jag ba okeeej.
Vi var tre stycken som åkte hem i 'min' taxi. Fast Linn åkte hem till sin mamma. När jag kom hem rev jag ju ur allt innehåll i min väska ut på köksgolvet och la den tomma väskan nedanför min säng. Efter ett tag kom Sarah och div folk hem. Jag fick för mig att jag skulle ta bort den där högen med grejer, och det gjorde jag! Duktigt. La det typ på sjukt konstiga ställen.
Sara och Daniel skulle sova på en madrass i köket. När dom PRECIS har bäddat och diverse så kommer Ruth, kisskatten och pessar på täcket. Jaha liksom. Hur gåre ? Men dom fick ett nytt täcke som tur var ^^

På lördagen började dagen med typ garv och cigg. Sen gick min säng sönder. Den brakade ihop!
Men det fanns ju verktygslåda och händiga män som fick skuva ihop skiten igen.
Fast den är ju inte stabil, är bara en tidsfråga innan skiten går sönder igen.
Jag behöver en ny säng.

Försökte att sova lite till senare på dagen. Skulle ju börja jobba klockan 18.
JÖSSES.

Kirrade biffen, tog sjukt lång tid. Sen åkte jag till Nynäs, mötte upp Jennie, sen gick vi till jobbet.
Vi stod i det lilla öltältet nere på hamnfestskiten som Old Bell och Elias (bedarö baren/Sailor Inn) hade.
Det kom sjukt mycket regn! Sen försvann det men då var det ju pisskallt istället, men vi jobbade oss varma ! Vi är ett jäla team - Jennie och jag, när vi jobbar.
Tappade ju upp bärs och bytte fat tills armarna gick ur led förfan.
Folk blev fullare och fullare. Det kom fram en brud ba och sträckte sig efter mig och tog på mitt ansikte jag ba ooookeeej. Hon ba "Vad, vad.. Gud vad fiiiiin du är! Såå snygg!" Jaha.. Tack ?

Sen när jag slutade så gick jag, Micke och Jocke på TG.
Drack en öl sen gick vi hem. Fast vi hann ju bara vara där i typ 45 minuter så. Men det räckte.

Idag (eller igår, som det egentligen blir) så kom jag hem vid 17.00 och då låg ju frugan och knoppa vettni, hon hade det tydligen hårt hon.
Jag kirrade bara biffen, sen tog jag 18.25 bussen till Nynäs för att jobba.
Jennie var ledig.
Jag startade upp det lilla tältet. Det var ju inte tjockt med peeps asså ! Huvaligen. Det röck ju inte lika fint i folks alkoholtarmar idag som i lördags iallafall.

Jag fick sluta 21.45.
Jag och Sarah åkte hem för att kika på film och mysa lite.

Jag lånade Mickes VHS, för att jag har så stört många bra VHSfilmer som jag vill se. Så vi skulle kika på en. Snövit, hur längesen var inte det då liksom ?
Jag kopplade in videon och satte på play. Jag såg att dvärgarna kom upp i rutan och förstod att filmen inte var tillbakaspolad. Så jag spolade tillbaka. Sen fungerade inte skiten ! Och vi kopplade om med diverse kablar och sladdar, men ICKE !
Sarah skulle ställa tv:n på bordet för att vi skulle sätta in antennsladden. Det gick ju sådär. Det stod grejer i vägen och vi flyttade runt på saker och herreguud. Så vi började asgarva och tänkte "Hur gåre?" Mitt i allt det där skulle hon göra ett nytt försök med att sätta upp tv:n. Det slutade med att hon dånkade in med käften i tv:n och började blöda.
Då brast det.
Sen sket vi i VHS-skiten och stoppade in en hederlig DVD istället ! Det blev 'Paradiset'.

Och nu sitter jag här.
Innan jag började skriva för lite mer än en timme sen så tänkte jag inte skriva om allt som hade hänt, att jag inte orkade. men sen ba vafan om jag inte gör det nu så kommer jag ju aldrig göra det. Så jag gjorde det nu.
Men jag får väl slänga in lite bilder sen. Måste föra över bilderna imorn.

Smell you later !







'Fina saker om dig'

Kommentarer:

1 Sarah:

asså... jag ligger fan och garvar här i mitt hörn när jag tänker på våra bestyr, hahahahahahahahaha. Tur att du sover :P.

2 SaraAkaLiten:

Höhö, var en jevligt nice kväll (:

Kommentera här: