Fredag

Förlååååt mina vänner, för den dåliga uppdateringen!

Oboy, vilken fredag. Jag brukar alltid säga att "aa folk från nynäs går aldrig ut på en fredag". Sant. Men jag har också tänkt i dom banorna... Det är ju på lördagar det händer något. Men icke.

Dagen började med ett besök på banken.
Därefter lunchade jag och Jennie på thaihaket vid kullsta. Fan, jag naggade soppa. Pissgott ju. Hur kunde jag ha missat suppaaaan varje gång ?
Gott vare iallafall. Sen drog vi hem till mig. Vi började hinka vin. MUMMA.  Sen drar vi in till Sara och Täby. TÄBY liksom. ROSLAGSBANA: VAD FAAAAN ÄR DET ? Tar typ lika lång tid att åka dit från stan som det tar att dra hit nästan.
Lagom fräscha sitter jag och Jennie på diverse pendeltåg och tunnelbana och till sist, Roslagsbana. Orangea säten var det, och sen nnär man skulle av var man tvungen att öppna dörren själv (?) Vi hajade ju inte det, men som tur var så var det en snäll tös som sa att vi skulle trycka på knappen. Tack! Haha.

Efter ett par diverse svängar och det så var vi framme.
Vi hinkade vin, surrade om allt möjligt och var allmänt bara. Körde "Sanning eller Konsekvens" vilket resulterade lite i att jag och S stod - i inte så mycket kläder, och plingade på hos grannen. Det öppnade en kille "Hej, har du tamponger?" "öhhhhhhhhhh nääääää (?)" "Faaaaan vi behöver verkligen, det typ blöder igenom. Har du något som vi kan stoppa upp?" Snälla killen gav oss toalettpapper. Tack.

Det spårade mer eller mindre ur och det var hångel, ägggrogg, vin, ett trashat badrum (vilket inte var meningen Sara, det vet jag) och mycket dricka på golvet, samt bulle till harry b (?)
Kom inte in.
Nästa ställe.
Anchor.
Kom inte in.
Vafaaaaan?! Jag kommer alltid in!
Sara drar in, Jennie är inte med. Jag drar med mig Saras snubbe och vi drar på Medusa.
Hänger där. Händer diverse.
Saras snubbe försvinner.
Jag kommer på att jag är alldeles själv.
Jag hängde ju dock med massor, men. Jag skulle ta mig till centralen. Det var det jag visste. Inga pengar kvar eller batteri på mobilen. Jag var så gott som död. Det stängde.
En gubbe är gentleman och följer mig en bit, pekar mot vart jag ska gå.
Ringer Sara.
RInger Jennie.
Inget svar.
Fuck.
Haaaallåååå?!
Jag är vid den där kyrkan, vart jag ska vet jag inte. Snubben har lämnat mig. Ensam. Någonstans. Vart är jag?!
Ringer M i frustration för att jag visste att han var den enda som skulle svara. Full och lost.
Blir lugn.
Lägger på.
Sen kommer det en taxi. Han ska köra mig gratis (Vem faaaan kör gratis?!)
Efter många om och men och i hopp om att komma rätt och få värma sig lite så hoppar jag in i taxin.
Fick skjuts till centralen. Han ville skjutsa mig ända hem. Nej tack. Vad vill du av mig? Jag ljög och sa att jag skulle sova hos några kompisar i Älvsjö. Själv bodde jag i Västerhaninge.
Men jag fick skjuts till centralen iallafall. Gratis. Tack.
Det måste ha sett synd om mig asså.

Går och tänkte nagga nåt innan tåget går. Det skulle ju ändå inte gå förns om en timme typ..
Då hör jag "Jeeeessica?!"
Vänder mig om, där står en gammal buddie från skolan ba. Jag ba "heeeeeeeeej" Om jag blev glad! Ensamma människa.
Fick sälle på Gyllene Måsen sen var det dags att skiljas åt.
Sitter nere vid dörrarna som inte är öppna och väntar. Och väntar.
De öppnar dörrarna. Men det var fortfarande ett tag till att tåget skulle gå.
Efter 20minuter så börjar jag gå mot tåget. Då hör jag:
"JESSICA!!"

Vänder mig om, och där går Mattias!!! Wiiiiiiiiiie! HEEEEEEEJ!
"Jag har varit med om det och det och det..."
Fick sällskap på tåget. PERFEKT! Jag överlever!!!!
Mobilen ringer. Det är Sara.
Jag tror att hon frågade vart jag var eller nåt. Och vart Hennes snubbe var. Ingen aning.
Batterierna dog.

ÄNTLIGEN hemma! Hihi. Programmet.
Skickade mess till M och bad om ursäkt att jag hade väckt honom, men att jag var hemma safe and sound.
"Skönt att höra etc.."
Ringde Sara. Surrade om kvällen och det vi inte mindes. Hennes kille hade hittat hem. Weeii.

Fick mess av Ellinor.
"God morgon!
Hoppas ni har haft trevligt nu såhär på morgonkvisten. Du kan ju höra av dig när du vaknat sen ;) kramar"

Whaaat?!
Hon vaknade tydligen till min ljuva stämma när jag surrade i telefon. Fast hon skulle ändå upp då så det var ju bra.
Mötte Jennies mamma på perrongen när jag gick av.
Mattias låg och sov på tåget. Var lite orolig att han inte skulle vakna när han var hemma i Nynäs så jag sa att vi var i Nynäs och han hoppade upp. Han lugnade sig och gick tillbaka. Utan att duna in hoppas jag.

Nu ska jag iallafall sova. Får se vad morgondagen ger.

Puss!



Sarah, jag hamnade inte i häktet iallafall! FAST jag inte hade Jennnie med mig!

Kommentarer:

1 Saja:

HAHAHHA nej jag hade glömt bort tamponggrejen... haha vafan stod de på lappen att vi skulle göra? FAN tänk om det varit barnfamilj

2 J:

vilken jäla kväll =)

3 Jessica:

Hahaha jag hade nästan också glömt bort det..

Hahahaha iiiiingen aning, vi ba gjorde!

Hahhaa ahhh shit, det hade ju inte varit så bra kanske

4 Sarah:

Men vart var Jennieeee?! Hur kom hon hem?

Kommentera här: