DAGEN




Jag åkte från Trosa kl. 10.00 imorse.
Var hemma vid 11.20.

Sen var jag så jävla trött så jag gick och la mig en stund.
Kom i säng vid 00.30 inatt, blev väckt av Jonnie som jobbade, för att det behövdes folk till jobbet.
Blev lite tokigt eftersom jag inte hade kommit hem från Trosa än. Så jag kunde ju inte ta mig dit på nåt sätt, plus att jag var ju tvungen att komma hem och hämta jobbkläder och diverse innan.

Sen väckte mamma mig 06.51.
Och jag tänkte bara "Nu har Jelena fött, mamma brukar sova vid den här tiden"

Men det var tur att hon ringde. Jag var mitt uppe i en mardröm. Jag hade sån ångest över att jag inte kunde jobba så jag började drömma mardrömmar.
Jag drömde att jag skulle jobba, men hade supit mig full - någonstans i Södertäljes skogar.
Jag skulle börja jobba om två timmar, och jag visste inte vart jag var. Jennie var med mig.
Tillslut stannade en buss. Som körde vilse och jag kände mer och mer hur paniken kom.
Jag skulle komma försent.
Men tamejtusan så kom jag i tid. Två timmar tiigare och jag hann köpa 16 ägg m.m.
Så jag skulle ställa mig och göra äggröra.

Fy fan. Det var hemskt.
Börjar nog tänka lite för mycket på jobbet nu också eftersom jag börjar igen på Onsdag efter 19 dagars ledighet.

Men jag surrade med mamma iallafall och hon hade ju fött.
Hon hade fått värkar klockan 03.00.
Jonnie fick åka från jobbet, som ligger på Lidingö och hem.
Då hade redan värkarna satt igång.
Sen när de var 5km från sjukhuset så kom han.
Jonnie fick förlösa lilla Scott i bilen, och det gick hur bra somhelst. Men sen är ju Jonnie lika lugn som en filbunke också.
Ambulansen kom 10 minuter efter.
De fick även en liten nalle av ambulanspersonalen. Med en Falck-logga på! Haha.

Så jag, mamma, viktor och Jelenas mamma åkte in till sjukan idag för att hälsa på det lilla livet.
Sötaste lilla livet!

Jag bara längtar tills han kan gå så att jag får leka med honom!
Fan vad kul vi ska ha!

Efter visiten drog vi en middag på gyllene måsen!
CBO 'klapp, klapp, klapp', CBO 'klapp, klapp, klapp'!
Fast inget slår Tendercrisp Chicken på BK!

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och kolla på det senaste avsnittet av true Blood!
HEJ MARDRÖMMAR!



Kommentera här: