MARKNAD!




Jag kommer ihåg min rosa plånbok.
En rosa plånbok som det stod 'Jessica' på. Och vad mitt namn betydde.
Ska se om jag kommer ihåg texten på baksidan...
"Jessica betyder lugn. Med ett lungt och harmoniskt tålamod, du sparar tills du blivit rik. Sen kastar du lugnet överbord - och hemsöker varje butik!"

HAHA, jag kom ihåg!

Varje gång när man skulle och handla tog jag med mig min plånbok och spenderade mina tjugo eller tio kronor som brukade ligga i den.
Men det var ett tillfälle som dök upp varje år som jag verkligen såg emot att ta fram plånboken och vandra till centrum.
Det tillfället heter Ösmo Marknad.

Jag älskade det och älskar det fortfarande!

När jag var liten köpte jag massa godis, åkte karusell och hängde med familjen. Sen gick man hem med en genomskinlig påse med tuggummi, remmar och polkagrisklubbor.

När jag blev äldre köpte jag fula kläder, strumpor, langos, åkte karusell och hängde med kompisar.

Nu köper jag strumpor, godis, langos, något oviktigt som går sönder samma dag, åker karusell och hänger i öltältet med kompisar och blir dyngrak.
Låter det inte helt fantastiskt?!


Imorgon är det alltså dags igen.
Ta med sig plånboken, dock står det inte Jessica på den... Sen är den tom. Ingen tjuga där i inte!

Jag hoppas verkligen inte att det regnar imorgon, då blir jag ledsen!


ÅH. Jag är så pepp.

Jag älskar Ösmo marknad!

Det är större än nationaldagen, midsommar och påsk!


Jag och Jennie - Ösmo marknad 2008



Kommentera här: