KIRRAT BRUNETTENS GARN

 
 
För sex veckor sedan så ville brunetten bli brunett igen. Jag har färgat hennes hår i alla möjliga färger kändes det som och Vid det här laget var det mörkblått tror jag.
Jag fixade och färgade hennes hår och satte även i nail hair som var lite längre än hennes eget. Hon fick lite blonda toner i. Men sen färgade hon det lila. Som blev fläckigt. Sen runt jul tog hon en sax och klippte av håret. Det blev inte så bra.
 
Såhär såg det ut för sex veckor sen iallafall:

Sen fick hon för sig att inte vara brunett alls längre. Och okej. Jag hjälper såklart till. Tycker ju att det är kul egentligen. Men denna gång får hon inte gå i närheten av saxar eller färga håret själv. Hon gick med på villkoren. Jag bad henne ta ut alla extensions som jag hade satt i och innan vi påbörjade såg hon ut ungefär såhär i garnet:
(Vi glömde att ta förebilder)
 
 
Sen drog jag en blekning. Tycker att Loréals preferances är skitbra. Kör på 'Extreme platinum'. Hon har så tjockt hår så att jag tog två paket. Men skulle lätt kunnat ha tre!
 
 
Och sen till det roliga. Färgningen! En mörkare nyans i hårbotten och en ljusare i resten av håret. Färgade likadant på ett clip-on set från Rapunzel of Sweden i färg #613. 
Det tog ett bra tag! Färgade både hennes hår och löshåret två gånger för perfekt resultat. 
 
Voila!
 
 
Jäkla läcker hon blev? Eller hur?
Såhär fräsig blir man alltid när man har blivit fixad av mig. Hehehe
Nån annan som vill komma och leka hårsalong?




Kommentera här: