STAYCATION

För att lyxa till det och ha det lite festligare i livet så brukar jag och Jimmy ta in på hotell här i Stockholm.
 
Förra fredagen så testade vi ett hotell vi inte bott på tidigare som heter "At Six" och herregud vad bra det var!
 
När vi hade checkat in så fick vi ett glas champagne. Vi älskar champagne och et är det enda vi dricker nuförtiden så redan där hade dom våra hjärtan.
 
Rummet var skitfint och hade balkong. Vi tog en juniorsvit, kan verkligen rekommenderas! 
Rummet hade allt. Och då menar jag ALLT.
 
Ingen tandborste? Det fanns - med tandkräm. Inga rena trosor med dig? Det fanns att köpa - även kalsonger, strumpbyxor, strumpor, ja allt man kan tänkas behöva.
Det fanns även nagelset, vanity kit, rakhyvel med raklödder, kam och hårsnodd, ansiktsmask, inpackning, facial scrub, skokräm...
 
OCH! De hade såklart hårfön men de hade även en PLATTÅNG! Alltå dom har verkligen tänkt på allt. Jag skulle i princip kunnat glömma allt hemma och det bara fanns där.
 
Något som även är väldigt ovanligt på hotell är skohorn. Sverige är gaaanska bra på det men det är långt ifrån alla som har. I USA finns det inte alls. Men det hade dom ockå såklart.
 
 
i gick till hotellrestaurangen och testade deras mat. Till förrätt tog vi friterad broccoli. Och herreguuuuuud vad gott det var. Jag hade inte räknat med att det kunde vara så gott.

Till varmrätt tog vi en "variation på jordärtskocka", och herregud vad gott det var också!
Det var puré, ungsstekt och chips tror jag, sen även friterad grönkål (så jävla gott) långpeppar och riven tryffel på. Så. Jäkla. Gott.
 
Sen gick vi ned till baren och testade en av deras drinkar. Jag tog någon ananasdrink och Jimmy tog någon rabarberdrink. Det var också skitgott! Det var typ maräng på Jimmys drink. 
 
Efter middagen och drinken så kröp vi ned i sängen och kollade på tv, en riktigt bra fredag!
 
 
Så nöjd, här kommer vi garanterat bo igen alltså.
 
 
(null)
 
(null)
 
 
 
(null)
 
(null)
 

Kommentera här: