ZEBRAHEAD ♥



Musik står mig väldigt varmt om hjärtat och jag skulle förmodligen avlida om det helt plötsligt inte fanns.
Något band jag gillar dömycket är Zebrahead. Jag lyssnade mycket på dom när jag var yngre. Och hur gammal jag än blir så växer jag inte ifrån sån här 'pop-punk' eller vad man ska kalla det.


Nu har de kommit med en ny skiva och den är precis pissbra! Varenda låt! Och det är dom liksom. De har inte bytt sound totalt eller bara ändrat sig för att anpassa samhället typ.
Blink182 märker man ju stor skillnad på från skiva till skiva. Men det betyder ju såklart inte att det är något dåligt. Deras senaste album är ett masterpiece, men det är en annan historia.

Här är en låt från 2006. Och är - vad jag tror - den mest kända låten med dom?



zebrahead - Anthem






Sen har de även släppt ett helt album med bara covers. Och jag ÄLSKAR covers. Denna video får mig att hoppa och le lite smått som en såndär liten tonåring gör.



"Girlfriend" - Avril Lavigne Cover






"Underneath It All" - No Doubt Cover








Och här har vi en låt från det senaste albumet 'Get Nice'.
Man måste även lyssna på låten som har samma som albumtiteln. Riktigt bra! Men eftersom det är den singeln som har fått mest uppmärksamhet från albumet just nu så valde jag en annan goding!


zebrahead - Truck Stops and Tail Lights


Kommentera här: