JUL <3

Vill att det ska vara julpyntat hemma året om <3
 
Jag är en riktig julmänniska. 1-24 december är det fullt upp! Det ska bakas, planeras mat, planeras julbord, gå på julbord, pyntas och pysslas!
Julklappar börjar jag köpa i oktober-november.
 
Detta år blev försenat dock. New York var 30nov-5jan så det var verkligen mitt i starten. Sen jobbade jag två dagar och sen blev jag sjuk. Hann precis julpynta innan skiten slog till! Men nu är jag frisk, men jobbar.
 
Så jag har inte bakat, inte pysslat - ja alltså, jag har inte gjort någonting.
Får se om jag hinner nästa vecka. Men måste jobba och fixa andra ärenden på mina lediga dagar så får se vad som händer med det!
 
Skulle behöva sy en ny julstrumpa till Ponyo också. Hans var bara lite temporärt snabbt ihopsydd från förra året, men trodde ju inte att det skulle sluta med att vi behöll honom, så nu måste han få en egen, riktigt fin strumpis!
 
Min är röd och har haft samma sen jag var liten. Jag är starkt inbiten i mina traditioner så den kan jag inte byta ut, haha.
Sydde en rosa i sammet till Jimmy förra året. Så han har en. 
Men tänkte sy nya i grå sammet till både Ponyo och Jimmy så att det blir mer enhetligt (förutom min som förstör allt) så får se om jag hinner. Förmodligen inte.
 
 
 
 

Kommentera här: