NOMZ

 
 
 
Fruuuuukost!
Vet inte riktigt vad jag går på för diet. Det jag känner för helt enkelt. Allt för att förbereda mig så att jag kan dricka massa god öl i sommar <3
 
Inge kolhydrater. Kör väl nå slags LCHF? Fast kan ju inte säga att jag vräker på med fett heller. Men. Ja. 
 
Oopsies med philadelphia och prästost toppat med tomat. Till det blev det bacon med prästost på i ugn. He he he.
 
Slängde ned lite chiafrön, riven ost och fiberhusk i också för brödigare konsistens! Och just det, på med vallmofrön också! 
 
Typ såhär är receptet:
 
3 ägg
100g philadelphia
1msk fiberhusk
1tsk bakpulver
En nypa salt
Några droppar vinäger
vallmofrön
 
ev. 2dl riven ost
1msk chiafrön
 
Gör såhär: Separera äggen. Rör ihop gulor med philadelphiaosten. Blanda fiberhusk med bakpulvret och häll sedan ned det i gulansmeten och blanda. Låt svälla.
Tillsätt vinäger och salt i vitorna. Vispa vitorna hårt. Ca 4min
Vänd försiktigt ned gulansmeten, lite i taget. Det gör inget om smeten inte blir jämn. 
Klicka sedan ut på bakplåtspappersklädd plåt och strö på vallmo.
Grädda sedan i ugnen på 175 grader i ca 25 min.
 
Om du vill ha i chiafrön och ost: Ta ett extra ägg och en tesked extra bakpulver. Gör på samma sätt fast blanda i osten i gulorna.
Nom nom nom
 

Kommentera här: