HETA BÖNGRODDAR


Jag fick en lätt dille på ramen när jag var i L.A i somras. 
Åt det så fort jag kunde och var sugen på det hela tiden. 

Jag var även hungrig hela tiden. En dag var jag och Jimmy ute för att skriva ut våra biljetter till Warped Tour och letade efter någon skrivare vi kunde låna. Vi åkte förbi ett Ramenställe och vi hoppade in där för att jag skulle få äta.
Jimmy hade inte samma hype så han åt ingenting haha

Som förrätt fick vi böngroddar som var starka, fast på ett härligt vis, jag är så känslig så jag klarar inte av stark mat. Men dessa. Ojojoj. Det var så gott! 

När jag kom hem så har jag gjort mycket ramen och har försökt att hitta tricket bakom dessa heta böngroddar. 
Och jag har hittat det! 

Det du behöver är
  • Ljus soja
  • Sesamolja
  • Japansk "sju kryddor"
Denna kryddan är stjärnan under hela. Jag hittade den på min närmaste asiatiska affär här i Söderhallarna. 

(null) (null) (null)


Blanda allt i en skål och häll över groddarna.
1msk soja
en halv msk sesamolja 
1 tsk krydda
Detta är bara höfting, ta mer krydda för mer smak.

Passar bra till asiatiska rätter, som förrätt eller side, eller bara för sig själva! Mmmmm!! 
Kan tänka mig att detta är lite som att få pizzasallad på en pizzeria som att få detta innan man ska äta ramen om ni fattar!

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: