NYÅRSMAT

 
Maten på nyår blev väldigt god!
 
Jag gjorde snittar med tunnbröd, Oatly PåMackan, finhakade soltorkade tomater och ruccola. Kan verkligen rekommendera dom! Så goooooda
Och såklart champagne till det innan vi satte oss till bords.
 
Förrätt blev Toast Skagen på kavring och skagen från Goodstore. Jag var för lat för att göra den själv och Goodstore ligger så nära oss och jag vet att den är svingod så det fick bli så!

Varmrätt blev "köttgryta". Key ingredient i denna är anammas vegobitar. När de får koka länge så blir bitarna så härliga att de bara smälter i munnen. Jag hatade såna här grytor när jag åt kött för att kötter var alltid set och lite trådigt. Men detta är så jävla gott. Bitarna påminner ohyggligt mycket om kött i konsistensen så därför är detta en perfekt rätt att bjuda köttisar på.
 
Efterrätt blev en vaniljpannacotta gjord på Oatlys iMat grädde och vegansk gelatin. Toppades med passionsfrukt, vegansk choklad, citronmeliss och såklart ett tomtebloss. Dock så har jag ingen bild på dessa, men de serverades i cupéglas på fot ni vet?
 
GOTT var det iallafall!
 
(null)
(null)
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Följ mitt matkonto på insta! @foodbymissj182

 
(null)
 

Kommentera här: